APUSH Unit 6 Review Guide.docx – 1 Booker T Washington…

APUSH UNIT 6 TEST REVIEW GUIDE 1. Booker T. Washington/ Compromisul de la AtlantaNăscut în sud, în sclavie, oamenii au vrut să scoată oameni ca el de la putereA fondat Institutul Tuskegee în 1881 în Alabama, o școală de pregătire pentru negriA vrut o SCHIMBARE GRADIALĂ -> a vrut ca negrii să se educe singuri și să obțină ceva al lor A ținut discursul Compromisul de la Atlanta, promovând negrii să lucreze pentru a urca pe scara socială, economic și să meargă la școală-> a încercat să le spună albilor din sud că nu ar trebui să fie resentimentariVrea să lucreze împreună cu toți albii și negrii în economie, dar este de acord cu segregarea socială „în toate lucrurile pur sociale, putem fi separați ca degetele, dar uniți ca mâna. În toate lucrurile esențiale pentru progresul reciproc. „*Plessy vs. Ferguson: a decis „separați, dar egali”. A impus că se pot avea școli publice2. WEB Dubois/ NAACPBNăscut în MassachusettsA frecventat școli pentru albi și negri, dar nu a fost discriminat în copilărie. A frecventat un colegiu numai pentru negri în Tennessee(Sud)După Plessy vs. Ferguson, are perspectiva discriminării dure Vrea SCHIMBARE IMEDIATĂ spre egalitateNu a fost de acord cu Washington pentru că nu a vrut să rămână separat (National Association for the Advancement of Colored People) creată în 1909 de un grup de liberali (printre care Du Bois, Jane Addams și John Dewey) pentru a eradica discriminarea rasială3. Recensământul din 1890/Teza Frontierei/Jackson TurnerGuvernul a anunțat că nu mai există Frontiera americanăTeritoriul neexplorat/manifestul destinului s-a terminat pentru că totul a fost deja explorat și locuitFrederick Jackson Turner: 1893Spune că începe un nou capitol pentru AmericaoFrontiera a fost esențială pentru a face povestea și spiritul Americii și mai democratică (ceea ce i-a ajutat pe oameni)oDăruirea atâtor terenuri libere a însemnat o mulțime de oportunitățioA oferit un loc în care oamenii puteau să fugă 4. Legea Dawes Act1887; Avea nevoie ca nativii americani să fie supuși; armata a fost trimisă în VestDădea fiecărei familii de nativi 160 de acri pentru a cultiva; dorea ca aceștia să fie „americani”; le cerea să trăiască pe pământ timp de 25 de aniIntenționat ca o soluție umanitară la „problema indienilor”; dorea să avanseze ssimilarea nativilor americani, dar aceștia s-au împotrivit/refuzat în mod naturalRezultatul a fost sărăcia și oamenii și-au vândut pământurile speculanților, lăsându-i fără adăpost5. Helen Hunt Jackson/A Century of Dishonor (Un secol de dezonoare)Helen Hunt scrie o carte despre modul în care America i-a dezonorat pe nativi și i-a inspirat pe reformatori să facă presiuni pentru schimbare Efectul -> A fost creată Legea Dawes 6. Mișcarea Ghost Dance

.