Brass Tactics Review: VR primește în sfârșit RTS-ul său de calitate AAA

Când Oculus Rift a fost lansat pentru prima dată în 2016, a existat un mic joc numit AirMech Command. A fost destul de bun pentru acea vreme, mai ales având în vedere că inițial a fost jucat doar cu un gamepad, și ne-a permis să experimentăm un mod mai imersiv de a juca un joc cu vedere de sus în jos ca și cum am fi fost un general în cer. În cele din urmă a primit suport pentru controlerul de mână și este încă destul de solid, dar, retrospectiv, nu a profitat niciodată cu adevărat pe deplin de acest mediu.

Acum avem Brass Tactics de la Hidden Path Entertainment. Am jucat pentru prima dată jocul la GDC anul trecut, am văzut un demo de urmărire câteva luni mai târziu și abia săptămâna trecută am pus mâna pe varianta free-to-play a modului Arena, dar acum, cu lansarea completă chiar după colț, putem spune cu încredere că Brass Tactics ar putea foarte bine să fie cel mai bun RTS pe care l-am văzut până acum în VR. Ceea ce Landfall face pentru jocurile de acțiune bazate pe tactici în timp real, Brass Tactics face pentru piața RTS în VR.

Pentru fanii genului, are cam tot ce ți-ai dori. Cadrul unic steampunk servește drept fundal pentru o campanie surprinzător de solidă care se mândrește cu aproximativ 4-6 ore de conținut. Pe parcursul întregului joc veți găsi peste 20 de hărți diferite, foarte detaliate și variate, mai multe armate din care puteți alege cu căi de îmbunătățire a unităților ramificate și un amestec de multiplayer atât cooperativ, cât și competitiv.

Până la Brass Tactics, se părea că jocurile RTS VR ar încerca să reducă experiența cât mai mult posibil pentru a mări „interacțiunea”, dar să reducă „caracteristicile”, astfel încât să devină mai mult un MOBA decât un RTS în adevăratul sens al cuvântului. Exemple recente, cum ar fi League of War și Skyworld, ambele se încadrează în această categorie. Dar Brass Tactics reușește să păstreze profunzimea și complexitatea pentru care este cunoscut genul.

În general, fiecare meci începe la fel, cu adversarii care încep la capetele opuse ale hărții, plutind ca avataruri Oculus lângă castelul lor de bază. Micile unități de adunare caută cristale și aur, principalele resurse în Brass Tactics, care pot fi folosite pentru a construi structuri, a genera unități și a vă îmbunătăți regatul.

vr brass tactics screenshot review 1

De-a lungul hărții sunt noduri circulare care pot fi capturate prin plasarea unei unități în apropiere și odată capturate puteți ajunge peste ele pentru a plasa un turn de invocare. Odată ce turnul este construit, acesta este modul în care generați noi unități. Aceasta este o mecanică inteligentă, deoarece înseamnă că nu este o opțiune să te retragi și să-ți grupezi toate structurile la baza ta de acasă – ești forțat să te întinzi în lumea jocului pentru a crea unități și a-ți extinde forțele. A te întinde prea mult este un scenariu foarte real și probabil.

Care nouă regiune pe care o deblochezi îți aduce, de asemenea, mai mulți culegători de resurse, așa că, cu cât ai mai multe turnuri, cu atât mai multe resurse aduni pe minut, ceea ce înseamnă că poți construi mai multe unități mai repede. Este o buclă de joc foarte satisfăcătoare și te stimulează cu adevărat să fii flexibil pe hartă.

Modul în care te deplasezi efectiv pe hartă în sine este foarte creativ. Prin plasarea mâinilor pe masă, care se simte ca o tablă de joc gigantică de masă, vă puteți târî pe ea sau o puteți ridica și coborî pentru un unghi de vedere mai bun. Odată ce ați prins deprinderea, puteți aluneca pe hartă cu o mișcare a încheieturii mâinii pentru a accesa rapid colțurile uitate.

Din moment ce avatarul dvs. plutește deasupra hărții încă de la început, acest lucru înseamnă că nu există ceață de război, care este de obicei un element de bază al jocurilor RTS. În schimb, dezvoltatorii de la Hidden Path au inventat în mod informal un termen pe care i-am auzit folosindu-l, numit „ceață de atenție”, care este un lucru exclusiv VR. Harta este întotdeauna vizibilă în orice moment, dar din cauza cât de imersiv și implicat devine jocul, ajungi să uiți de zonele care nu sunt imediat în fața ta – prin urmare, în schimb, îți încețoșează durata „atenției”.

brass tactics screenshot review 7

Care hartă are o personalitate foarte distinctă în sine, necesitând strategii diferite. Unele sunt foarte simple, cu zone deschise care abia așteaptă să se desfășoare bătălii, în timp ce altele sunt mai segmentate și mai variate. Meciurile durează de obicei în jur de 20 de minute sau cam așa ceva, mai mult sau mai puțin, dar finalul jocului se poate desfășura foarte lent dacă cele două tabere sunt egale. Când ai tancuri de asediu și dragoni și forțe de o jumătate de duzină de rocketere puternic blindate care se duelează într-o bătălie finală culminantă, lucrurile pot deveni foarte, foarte epice foarte repede.

Cea mai mare piesă lipsă a experienței în comparație cu alte jocuri RTS moderne este că unităților în sine le lipsește un pic din nuanța pe care ați putea-o căuta. Poți să îți îmbunătățești unitățile în mod individual la baza ta principală, dar atunci când le folosești efectiv nu vei putea să folosești arme diferite, să te acoperi, să pui capcane sau alte lucruri pe care jocurile RTS concepute mai tactic îți permit să le faci. Iar lipsa construirii unei baze „reale” elimină o parte din personalizare, astfel încât fiecare meci sfârșește prin a se simți vag la fel în cea mai mare parte.

Campania este mult mai robustă decât mă așteptam, dar nu este motivul pentru care oamenii ar trebui să cumpere acest joc. Este o experiență introductivă excelentă, dar multiplayer-ul este locul unde acesta cântă cu adevărat. Jocul competitiv este pur și simplu excelent. Din moment ce puteți vedea vizibil avatarul inamicului dvs. care scanează în jurul hărții, vă puteți da seama cu exactitate unde este ocupată atenția lor, ceea ce face ca flancarea să fie mult mai interesantă, iar încăierările față în față devin mult mai intense și în acest mod.

Multiplayerul cooperativ este de asemenea foarte distractiv dacă preferați să lucrați împreună, dar am sentimentul că modul competitiv este ceea ce îl va ajuta pe acesta să iasă cu adevărat în evidență de la pachet.

Brass Tactics este un mare pas înainte pentru jocurile RTS în VR. Senzația tactilă de a ridica, dirija și interacționa cu unitățile folosind propriile mâini este excelentă, iar amestecul de single player, precum și multiplayer cooperativ și competitiv, toate acestea se adaugă la unul dintre cele mai bogate jocuri de strategie pe care le-am văzut până acum. Îi lipsește o parte din profunzimea și complexitatea omologilor săi moderni non-VR, dar v-ar fi greu să găsiți un RTS mai competent și mai captivant în VR chiar acum.

Brass Tactics este acum disponibil pe Oculus Home pentru Oculus Rift. Citiți Ghidul nostru de revizuire a jocurilor pentru mai multe informații despre cum am ajuns la acest scor.